FAQ: BEUTSKIN ESSENCE

Ada orang tanya,

BE ibu mengandung boleh makan tak? Kami tak galakkan sebab semasa mengandung, hormon memang berubah. Banyak sangat perubahan dalam badan. Secara semulajadi hormon dihasilkan badan bersesuaian dengan keperluan ibu dan bayi dalam kandungan. Dan BE antara lainnya untuk menstabilkan hormon. Jadi, lebih baik dan molek makan SNE dan Wis-D untuk kesihatan ibu dan kandungan.


BE ibu menyusukan bayi boleh makan tak? Boleh, tapi kami tak galakkan makan banyak banyak. Sebiji pagi dan sebiji malam. Dan minum air putih banyak banyak. Rasionalnya, kandungan BE adalah herba dan sifat herba biasanya panas. Jadi dikhuatiri ibu menyusu dihidrat @ kekurangan air dalam badan seterusnya mengurangkan kandungan susu bayinya. Bukan seperti dakwaan sesetengah pihak katanya BE mengandungi hormon. Jadi jika ibu menyusukan bayi lelaki dibimbangi anak tersebut jadi "lembut" untuk jangka masa panjang. Tidak sayang dan kenyataan tersebut sangatlah kelakar. BE tidak mengandungi hormon, hormon ialah sejenis ubat contohnya hormon insulin untuk pesakit diabetes. Namun BE telah dikelaskan sebagai makanan tambahan dan bukan ubat, ramuan asasnya ialah herba semulajadi tumbuh-tumbuhan. Paling menariknya, kaum adam yang pon boleh mengambilnya untuk membantu menyeimbangkan hormon. Lelaki dan wanita semuanya mempunyai hormon dan pelan tindakan BE tidak hanya menjurus kepada hormon kewanitaan.


Bagaimana dengan dos? Standard dos ialah 2 bj pagi dan 2 bj malam. Tapi takde masalah kalau mahu makan banyak, contohnya 4 bj pagi dan 4 bj malam. Semuanya bermain dengan masa. Makan banyak lebih cepatlah kesan perubahannya. Itu sahaja, tanpa kemudaratan kesihatan. Cumanya kemudaratan poket dan bajet, ye. hehehe. Cumanya dinasihatkan minum air putih banyak banyak untuk mendapatkan kesan yang optimum hasil pembuangan sisa toksin yang maximum.


Ingat ye sayang sayang semua, Sihat itu Cantik. Bila kita sihat, darah kita bersih insyaAllah akan terserlah seri di muka. Percayalah :)